Abstract Collective e PRE-PRODUZIONE
- Giulio Gigante
- Mar 23, 2016
- 1 min read
Grazie a tutti gli amici protagonisti e visitatori.
La mia riflessione a questo riguardo è che in Fotografia è molto più importante la PRE-PRODUZIONE che la post-produzione. Intesa come quel processo intellettuale ed emotivo che conduce a comporre un'opera (studium e punctum) piuttosto che scattare.
Dalle foto esposte si evincono tutte le strade, gli insegnamenti, i libri, le poesie, i gesti, gli stimoli, la cultura, il talento, i pensieri, le emozioni, i film, i sentieri, la musica, i sentimenti, i colori ... la vita che ognuno di voi si porta dietro.
Il risultato è Arte.
Sappiatelo!
Grazie

Giulio
links
Thanks to all our friends visitors and protagonists.
My reflection on this subject is that in Photography is much more important the PRE-PRODUCTION than the post-production. The intellectual and emotional process that leads to compose a work (studium and punctum) rather than shooting.
From the exhibited photos it can be deduced all the streets, the teachings, the books, the poems, the gestures, the stimulus, the culture, the talent, the thoughts, the emotions, the movies, the paths, the musics, the feelings, the colors ... the life that each of you live.
The result is Art.
Understand this! Thank you
Giulio
Комментарии